KingKidsKindernevendienst Hervormd Akkerwoude c.a.

KingKids

Iedere zondagmorgen in het winterseizoen komen de (basisschool) kinderen bij elkaar in ‘t Skûlplak. We beginnen om 9.30 uur en stoppen rond 10.45 uur. We willen de kinderen vertellen over de liefde die God voor ons mensen heeft. Naast een Bijbelverhaal wordt er veel gezongen en op een creatieve wijze het verhaal verwerkt. Tijdens de voorbereiding op Kerst en rond Pasen werken de KingKids aan een project. Door de verhalen en liedjes van het project gaan  deze kerkelijke feesten meer betekenen voor de kinderen. Bij de projectweken hoort een grote verbeelding in de kerkzaal, waaraan elke zondag wordt gewerkt.

Missie – De kinderen laten weten dat ze bij God horen. De kinderen dicht bij Hem brengen door Hem te eren en lof te prijzen. De kinderen laten weten dat het belangrijker is wat God van hen vindt , dan wat de mensen van hun denken.
Visie –De kinderen de Bijbelverhalen op een leerzame en enthousiaste manier bijbrengen. De kinderen Bijbelteksten aanleren en een gebedsleven ontwikkelen. Daarnaast de PowerKids vertrouwd maken met Bijbelgebruik en  de overgang naar de kerkdienst. De ouders vertrouwd maken met deze denkwijze en hun betrokkenheid vergroten. Wil je meer weten? klik hier

De Kingkids  hebben nu ook een eigen facebook-pagina ! Deze is te vinden via KingKids Damwald en de inhoud van deze pagina is alleen zichtbaar als je vriend bent. Dus vooral een oproep aan kinderen en ouders om een vriendschapsverzoek te sturen. We gaan hier regelmatig foto’s en andere nieuwtjes plaatsen.

Op 2 december start het Kingkids-kerstproject ‘Lichtdragers van God’.

 

banner

Welke verhalen vertellen we de komende weken op KingKids?

Tot en met 25 november gaan we Bijbelverhalen behandelen uit het Bijbelboek Openbaring

– De kinderen leren dat Jezus Christus nu en altijd onze Koning is.

– De kinderen leren dat er ontelbaar veel mensen door God gered worden en bij Hem Thuis mogen zijn.

– De kinderen leren dat ze in de Bijbel Gods waarheid voor ons leven kunnen vinden. Die is hoopvol, maar soms ook pijnlijk.

– De kinderen leren dat Gods vijand er alles aan doet om te voorkomen dat Hij definitief verslagen wordt, maar het lukt hem niet.

– De kinderen leren dat God eens alle zonde straft en vernietigt. Zijn nieuwe wereld moet volmaakt zijn.

– De kinderen leren om te verlangen naar het grote bruiloftsfeest waarop God hen uitnodigt.

– De kinderen leren dat God deze schepping onherkenbaar verandert in een wereld van vrede en recht.

 

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten